Portfolio.

LAV MAG

Social media w branży fashion.  Strategia social media – case study LAV MAG
Nim przejdziemy do tego, w jaki sposób i co mówić do odbiorców, musimy ustalić, po co i gdzie będziemy to robić. W social media, podobnie jak w klasycznym lejku zakupowym, musimy najpierw przyciągnąć uwagę odbiorcy, zdobyć jego zainteresowanie, wzbudzić pożądanie dotyczące oferowanego przez nas produktu i dopiero na koniec przekonać go do zakupów.

Mieliśmy przyjemność przygotowywać szablon Social Media dla marki LAV-MAG  z odzieżą markową.

Najważniejszym celem był oczywiście wzrost sprzedaży produktów. Pamiętaliśmy jednak, żeby odbiorca coś kupił, najpierw musi nas poznać, a zatem przejść drogę od początku do końca lejka zakupowego. W tym właśnie pomogliśmy firmie – w uporządkowanej strategii Social Media.

Nie mniej ważne od sprzedaży było zbudowanie zaangażowanej grupy fanów. W mediach społecznościowych działa coraz więcej marek, przez co możliwości docierania do wszystkich osób, które lubią naszą stronę, maleją. Algorytm chętnie zwiększy zasięgi organiczne (czyli bezpłatne) postów, jeśli zobaczy, że ci, którzy widzieli post, zareagowali – skomentowali, udostępnili, polubili czy kliknęli. Brak tych aktywności sugeruje, że treść była nieciekawa, a więc nie warto jej pokazywać kolejnym osobom.

Istotnym celem było również budowanie zasięgów organicznych i rozpoznawalności. Umożliwiało to docieranie do osób, które jeszcze marki nie znają, ale z dużym prawdopodobieństwem mogą być zainteresowane produktami, które ona oferuje. Jak to zrobiliśmy? Stworzyliśmy spójny szablon social media oraz harmonogram postów. Stworzyliśmy atrakcyjne i ciekawe dla odbiorców treści, które fani chętnie pokażą swoim znajomym i bliskim. Im częściej będą to robić, tym większa jest szansa na to, że dokonają zakupu.

 

Date: 23 sierpnia 2018
Client: LAV MAG
Category: Fashion

Enter your keyword